Wednesday 18 May 2011

BOSS oh bos

             mm..banyak orang kate kije gomen ni goyang kaki,boleh rileeks2,lepak2,kluar g shopping mase rehat n balik kul 4 pastu terus punch card.tula yang aku pun selalu pikir sebelum ni.tp the realiti nye now!!its not like  that okey!!so,orang2 kat luar sane boleh la tukar mentaliti anda..bukan sume camtu terutama di HQ...sangat busy n sibuk..sampi x sempat nak makan arini.huuhu.mungkin sebab aku baru di sini n environment pun xberape nak paham lagi n + lagik mungkin environmentye sangat beza ngan office lame..mmm..

dulu: bos x rami, n bos pun baik..n..bos besar jarang jumpe ..selalu ngelat bile nak wat
minute meeting , so xyah nak riso  sangt.aku rase sepanjang aku keje 2 tahun kat situ.1 kali je ambik minute meeting  n tu  pun bukan aku yg buat  pastu.hihik
sekarang: bos kecik n sederhana n BESAR sume ade kat sini.so,riso sikitlah bile nak buat bende pelik2,,pastu minit memang kene ambik x bole nak lari sebab orang baru.:(

dulu: nak cuti senang,main belasah je..n aku rase setiap bulan mesti cuti nak ilangkan stress keje.haha.buat ofis cam kite y  punye..(tp rasenye skrng cuti kat tempat lame dah diarrange balik,so kalu aku kat sane dah x boleh nak buat camtu  lagi.)
sekarang:adoi ai..susahnye la nak mintak cuti cz bos pun susah nak bagi cuti n xsempat nak mintak cuti bos dah bagi keje  untuk hari cuti y aku nak apply tu.apekes..huhu?tensen2

dulu: mm,mengajar,jumpe student n boleh gune care sendiri(belasah je) janji sampi kat budak.pastu ade  cikgu aiman y baik  hati dok terang kat aku bende2 y aku x paham sebelum masuk kelas..
sekarang: jumpe orang jugak tp macam2 jenis orang.entah, aku pn xmaster sangat lagik bab2 ni.pastu,kene banyak sangat belajar sendiri,pasal sistem,pasal keje ni.sampi rase nak nangis xreti nak buat.tp aku cool depan oarng,xkan nak tunjuk kot..karang orang kate budak baru ni sememeh,cpt sangat nangis.pastu kalu gune word pun dlm meeting,bile gune care kite sendiri n lain sikit dari orang,ade la sorang tu kate"awak ni x pandi gune komputer ke?"aduh hai..sengal2.last2 aku pn bagik balik."nah,awak buat la"

dulu: g keje awal.xnak terlepas tren.sampi mase 1 tahun pertama dulu akulah orang pegang kunci  kat kolej sebab datang awal.n y bestnye siap dapt anugerah "miss morning glory"lebih kuranglah. naik tren  mesti rami orang.tambah2 lagik ari jumaat.mesti penuh g pelabuhan kelang tu.bengang2.sampi aku rase kadang2 budak2 sek ni x reti nak balik awal 
ke rumah?nak jugak tunggu orang balik keje.time2 pack2 plak  tu.tensen2.Pastu aku suke jugak naik tren sebab boleh naik train ngan mai y pandai  budjet nak naik tren kat garisan  kuning mane satu setiap kali tren datang.n kitorang pun dok suke meluahkan ketidakpuasan hati kat dalam tren tu jugak.(manusia memng x pernah puas dengan ape y die  ade,sampilah die rase kehilangan'karat plak aku ni')
sekarang: naik bas g keje.senang.sentiasa ade .setiap 5 minit xsilap.tambang pun murah.Alhamdulillah.g keje pun lambat sebab rumah dekat.'sampi ade kawan tu kate"ida,kalu bagi ko masuk keje kul 9 pun ko mesti lambat punye"

dulu: selalu lepak kat sentral pas balik keje ngan budak2 ni esp farah sampi pekerja kedai Chicken Rice ngan lagi satu tu x  ingat, siap sapu2 sampah menandakan kedai dah nak tutup.huhu.balik2 pas solat sume,tido.
sekarang:balik keje awal,kalu x awal pun,balik keje ade anak2 buah y comel2,selalu je main2 ngan diorang.sakat2 diorang.kadang diorang sakat aku.xingt dah keje penat2 kat opis yg  betimbun dari kul 8.30 sampi 5.30 tadi.xdelah nak lepak mane2 ke sampi malam.

dulu+sekarang banyak mengajar aku kehidupan..y kadng2 nampak remeh je tapi sebennarnye bende tulah yang aku pegang sampi sekarang n buat aku boleh berhadapan ngan pelbagai orang..thankz Allah,coz me give me chance..my family y sentiasa support n bagi pendapat n kritikan ..my frienz now n 4 rever..thankz.sebab koranglah aku rase dunia aku berwarna warni...


2 comments:

  1. so cik ida kite ni dah seronok la ek keje kat p/jaya skg?..bagus...bagus..kalau lepak uptown 24 tu mesti ingat ko ida..skg dah xleh nk parking ikut pintu blkg..dh berpagar..huhuu..

    ReplyDelete
  2. ha2.xde lah seronok sangt pun dayah..rase tempat keje lame lagik best.jom2.uptown lagik bile2 senang.cikgu dayah

    ReplyDelete